اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فشار کارخانه‌های لبنی به دامداران/ به هر دامدار اصفهانی 30 کیلو ذرت دولتی می‌رسد

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان گفت: کارخانه‌های لبنی برای پایین آوردن قیمت شیر، پرداخت پول دامدار را با تاخیر انجام می‌دهند.

فشار کارخانه‌های لبنی به دامداران/ به هر دامدار اصفهانی 30 کیلو ذرت دولتی می‌رسد

پیروز علوی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد وضعیت دامداران استان اصفهان اظهار داشت: پای تولید ملی ایستاده‌ایم اما دست‌های خیانت‌کاری هستند که در شغل ما کارشکنی می‌کنند.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان ضمن انتقاد از عدم‌حمایت مسؤولان جهاد کشاورزی ادامه داد: برخی از کارخانه‌های لبنیاتی می‌گویند می‌خواهیم قیمت تمام شده را پایین بیاوریم، به همین دلیل می‌خواهند شیر را ارزان‌تر از دامدار بخرند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت مصوب هر لیتر شیر ۲۶۵۰ است اما تعدادی از کارخانه‌ها قیمت خرید را کاهش داده و ۲۳۵۰ تومان می‌خرند اما قیمت تمام‌شده را کاهش نداده‌اند؛ تعدادی از کارخانه‌های لبنیاتی برای مجبور کردن دامدار به فروش شیر به قیمت مورد نظرشان پول شیر را نقد نمی‌دهند و به همین دلیل بسیاری از دامداران برای خرید نهاده‌های دامی به مشکل خورده‌اند.

علوی‌نیا با بیان این که 85 روز طول می‌کشد تا پول شیر به دامدار برسد، تصریح کرد: مشکل دیگر دامداران این است که جو و ذرت که با ارز دولتی خریداری می‌شود و باید به قیمت 1360 تومان به دستشان برسد، در عمل 1650 تومان تمام می‌شود، حتی ذرت در روزهای اخیر تا 2050 تومان هم رسید.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان با اشاره به کاهش تعداد اعضای این تعاونی از 4 به 2 هزار عضو، گفت: 60 تن ذرت به تعاونی ما اختصاص داده شده که باید بین اعضا تقسیم شود، با یک حساب سرانگشتی به هر عضو 30 کیلو ذرت می‌رسد که بیشتر شبیه به شوخی است.

وی در رابطه با انتشار شایعه وجود آفلاتوکسین بیش از حد مجاز در شیر و تأثیر آن بر فعالیت دامداران عنوان کرد: معتقدم خیانت واضحی بود که صورت گرفت، چنین چیزی غیرممکن است.

علوی‌نیا توضیح داد: تعدادی از گاوداران اصفهان شیرشان برای شیر خشک استفاده می‌شود، شیر خشکی که بعد هم صادر می‌شود به کشورهایی ماندن روسیه، استانداردهای آن‌ها سخت‌گیرانه است و به همین دلیل شیر تولید شده تعدادی از کارخانه‌های ما را قبول کردند، این یعنی استاندارهای لازم را رعایت می‌کنیم.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان افزود: مصرف کننده شیر خشک نوزادان هستند، نوزادانی که حساس‌ترین موجودات هستند و مگر می‌شود شیر آن‌ها سمی باشد؟

وی یادآور شد: در حال حاضر 7 هزار تن شیر خشک در استان اصفهان دپو شده که نه اجازه صادرات می‌دهند نه پولش را به دامدار پرداخت می‌کنند، برای این که قیمت شیر افزایش پیدا نکند.

علوی‌نیا در پایان با بیان این که روزانه بین 110 تا 120 تن شیر در استان اصفهان تولید می‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر تانکر 15 تا 24 ساعت برای تخلیه معطل می‌شود، این در حالی است که هنوز به شب عید هم نرسیده‌ایم که مصرف لبنیات افت محسوسی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/63064/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول